::.Important.::

::.sudi-Sudilah Follow_^).::

Thursday, 16 June 2011

::.Jom tengok gambar Bulan_^).::

Assalamualaikum wbt kepada semua bloggers sekalian..Mr AnO mulakan bicara entry kali nie dengan Bismillah..semoga kalam nie memberi berkat buat kita_^)

Pada entry kali nie, Mr AnO nak tunjukkan gambar-gambar tentang kejadian gerhana bulan semalam..tapi sebelum tue, Mr AnO sangat bersyukur pada Allah kerna mengizinkan dua mata nie melihat keagungan kuasaMU..Alhamdulillah, tu saja ayat yang dapat dilafazkan...
nak cerita sikit boleh??boleh la ek.._^)

semalam, pada jam 1.25am lebih kurang, Mr AnO dak kat luar rumah sebab baru balik rumah and samping tue nak tengok bagaimana gerhana bermula tapi malangnya keadaan berawan, so susah nak tengok..huhu pastue, masuk la rumah balik.. dalam pukul 2.40am kot, Mr AnO keluar tengok lagi kat luar..waa indahnya!! gerhana sudah habis ke separuh... then, malas tunggu lama2 kat luar, nanti ada benda teman pulak..haha.. pastue, tepat pukul 3.21am masa yang dinantikan sudah tiba..bulan lenyap!! keadaan langit serba gelap..dan ketika nie lah gerhana penuh tengah berlaku... dan pada ketika nie jugak la, Mr AnO yakin..ramai yang bersolat sunat gerhana bulan_^). alhamdulillah.. dan lagi indah, selepas 2 3 minit Mr AnO keluar tengok, titisan air hujan mula membasahi bumi..subhanallah, agung sungguh kekuasaan Allah..

semoga dengan bukti yang Allah nak tunjukkan semalam, menyedarkan kita bahawa tak ada kuasa yang lebih hebat dari kuasaNYA. nak berkongsi sikit lagi nie...jangan marah yer. Mr AnO pernah terbaca teks khutbah tentang kejadian gerhana nie..Mengapa Allah menjadikan gerhana?? kerana Allah mahu menunjukkan kekuasaanNYA pada makhluk ciptaannya.. Sebesar-besar planet yang kita diami ini mampu dikawal serta patuh pada ketetapan Allah, ini apakan pula kita manusia yang hanya sekecil ini nak lawan kuasa Allah.. sama2lah kita fikir_^)

ok..jom tengok gambar yang Mr AnO mintak dekat pak cik google:)..

p/s : waktu dalam gambar nie tercepat sejam..sila undurkan sendiri la yer:)

Dan nie keadaan ketika gerhana penuh..Bumi Bulan Matahari dalan keadaan selari dan cahaya oren tu adalah pantulan cahaya yang kuat dari matahari..
setakat ini dahulu untuk kali nie..syukran padaMU ya Rabbi..semoga nikmat yang kau berikan ini, memberi kekuatan padaku..
"Pada ketika semalam, sinar bulan itu lenyap seketika di bumi ini dek kerana gerhana dan si bumi menanti dengan penuh harapan agar sinar berharga itu kembali...begitu jua hidup kita, mungkin pada ketika ini, sinar islam itu semakin pudar dalam diri kita dek kerana kemungkaran yang kita lakukan, maka bangunlah dan muhasabahlah mencari hidayah dari Allah, insyaAllah sinar itu pasti kembali...It's All About OUR MIND!! sinar islam itu akan memenangkan kebenaran, Allahuakbar!!"

source pic : google, Hunter


17 comments:

nur khalilah hassan said...

Subhanallah....

Mr AnOnymOUs said...

:) nie sume bukti keagungan Allah

nur khalilah hassan said...

minta share kata2 di blog nie..:)

ハリス said...

subhanallah

Mr AnOnymOUs said...

>>khalilah
silakan...:) buat quote Mr AnO k..hehe

Mr AnOnymOUs said...

>>ハリス
:) bertasbihlah kamu pdNYa, kerna DIAlah yang membuatkan anda berkata "subhanallah"

tikin said...

subhanallah..maha besar kuasa allah s.w.t

tikin said...

subhanallah..maha besar kuasa allah s.w.t

Mr AnOnymOUs said...

>>tikin

:) jemput k cnie lg:)

FariehanIbrahim [LBC] said...

subhanallah..sgt indah kn ciptaan Allah. ^_^

Mr AnOnymOUs said...

>FariehanIbrahim

btol:) huhu mnusia ja yg xmmpu nk mnilai...

sLpmEpLz™ said...

subhanallah..

Mr AnOnymOUs said...

>>sLmEplz

jemput k cnie lg:)

Apple said...

Ciptaan Allah memang sangat indah.
Macam manusia, cuma manusia je yang selalu tak puas hati, nak ubahubah ciptaan-Nya.
:)

Mr AnOnymOUs said...

>>Apple
betul2..tp kdg Mr AnO sndri pn salu cm2..huhu

M Fizan said...

kuasa Allah tiada tandingan..Allahuakbar...

Mr AnOnymOUs said...

>>M Fizan

itulah Allah Maha Kuasa:)