::.Important.::

::.sudi-Sudilah Follow_^).::

Sunday, 14 August 2011

::.Pertemuan 2 Gergasi Badminton Dunia.::

14/08/2011

pak cik google bagi_^)

Kejohanan Badminton Dunia kini sudah memasuki hari yang terakhir kejohanan. Sepanjang kejohanan, banyak upset yang dilakukan oleh pemain bukan pilihan, seperti pemain Singapura yang telah mengalahkan jaguh Indonesia iaitu Taufiq Hidayat pada pusingan kedua lagi...

Dan seperti yang diramalkan, pertemuan individu lelaki akan menemukan 2 pemain sensasi masa kini, no 1 dan no 2 dunia..iaitu Dato Lee Chong Wei dan Lin Dan. Perjalanan Chong Wei nampak mudah apabila beliau mengalahkan Chen Jin dalam perlawanan Separuh Akhir semalam... Lin Dan pula mendapat tentangan hebat dari Peter Hoeg Gade, jaguh Eropah, sebelum Lin Dan dapat menundukkannya dalam 3 set yang penuh dengan aksi-aksi menarik.

Perlawanan antara Lin Dan dan Peter Hoeg Gade seakan-akan tidak dipercayai oleh peminat setia Jaguh China itu kerana dia mendapat tentangan hebat dari Jaguh Eropah. Walaupun umurnya sudah mencecah 35 tahun, tapi Peter dapat mengajak Lin Dan untuk berhempas pulas sebelum mengalahkannya.

Perlawanan akhir antara Jaguh Malaysia dan China itu dijangka akan berlangsung seawal jam 8 malam waktu tempatan. Perlawanan kedua untuk peringkat akhir ini.

hehe nampak macam berita tak?? agak2 Mr AnO boleh jadi penulis Metro  k harakah k?hehe berangan la pulak...

So, sama2lah kita berharap agar permainan CW berada pada tahapnya sebagai pemain no 1 Dunia sekaligus mendapatkan kejuaraan yang belum penah dia kecapi...

p/s : perlawanan CW & LD dalam lepas magrib, jangan kita lupa kita berada dalam bulan ramadhan...jgn sampai menyokong badminton, ibadat tergadai..tgk yg ulangan dah la_^)

selamat berpuasa untuk hari k-14_^)

8 comments:

Najwa Sofwani said...

tgk ulangan pun xde hal lah :D
go go CW!!

PORUMAN said...

klu dia klh jgn kritik ye ...

Mr AnOnymOUs said...

>>Najwa

hehe siaran ulangan xde beza pape pn kn..bknnye trofi lain2:p

Mr AnOnymOUs said...

>>PORUMAN

hehe klh k mng xkesah yg pntg performance best... mcm Harimau Malaya:)

aiman said...

betul.. jgn tergadai berkat ramadhan..

Mr AnOnymOUs said...

>>aiman

:) hehe tgk2 jgk kn tp jgn lalai yer..slmt bbke:)

zaty luvlianncezzz said...

alahai CW kalah dh.huhu

S a l a m r a m a d h a n~
Jum hayati di sini (^o^)
something about HEADER???

Mr AnOnymOUs said...

>>Zaty

huhu xde luck la utk kali nie..hope olimpik thn dpn mng:)