PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

::.Important.::

::.sudi-Sudilah Follow_^).::

Tuesday 12 July 2011

::.BERSIH 2.0 & KHILAFAH 2.0.::


Assalamualaikum dan salam 1 Ummah. lafaz tinta dimulakan dengan ucapan agung, kalimah Bismillah..Alhamdulillah, sudah agak lama Mr AnO menghilangkan diri dari laman sesawang nie kerna ada sedikit hal yang perlu diselesaikan dan Alhamdulillah, pada saat nie masih lagi diberikan nikmat dan rahmat untuk kembali menulis pada 'keyboard' laman nie.._^)

pe kabar bloggers semua??huhu maaflah sebab lama tak berkunjung ke blog korang semua, insyaAllah lepas nie Mr AnO BW kat blog sahabat2 semua yer...

Yuk, hari nie Mr AnO nak kobar cikit pasal isu yang baru jer lepas 2 3 hari nie, tentang BERSIH 2.0. Alhamdulillah, dapat lihat sendiri dengan mata sendiri bagaimana keadaan ketika Demo itu berlangsung..memang ramai tak terkata la masa tue, macam-macam orang boleh jumpa..hehe dan Alhamdulillah, Mr AnO dan sahabat yang kat sana selamat pergi and balik..

BERSIH 2.0 nie diadakan untuk menuntut keadilan dan kesaksamaan dalam Pilihanraya dengan menghantar memorandum. tapi malangnya, BERSIH 2.0 gagal menghantar memorandumnya kerana ancaman dari pihak berkuasa. Dan kalau nak tengok kesan dari BERSIH 2.0 nie, tunggulah PRU-13 yang akan datang. tapi BERSIH 1.0 yang telah diadakan pada tahun 2007 telah memberi sedikit tamparan hebat kepada PRU 12 yang mana melihatkan perubahan dari segi undi di beberapa kawasan. [cek sendiri yer, Mr AnO pun xtahu sgt:P]...semoga kemenangan kita berpihak pada KEBENARAN bukan pada KEBATILAN! insyaAllah...

eh!! apa kaitan dengan tajuk entry nie pulak..hehe saje buat gimik! tak de lah..sebenarnya, Mr AnO nak ajak kita kaitkan dengan Khilafah..

Khilafah nie, mudahnya satu sistem pemerintahan berasaskan Islam sebagaimana yang dibawa oleh zaman Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW. KHILAFAH 2.0!!bilakah akan munculnya KHILAFAH 2.0?? setelah jatuhnya empayar islam pada tahun 1924 Masihi, maka hancurlah pemerintahan Islam dan dari detik itulah dunia dipimpin oleh puak-puak kafir dengan kezaliman dan rantai besi..

KHILAFAH 2.0 berasaskan memorandum untuk menubuhkan satu corak pemerintahan yang akan menjaga syariat Allah ataupun Maqasid Syariah.
  1. Memelihara Keturunan
  2. Memelihara Akal
  3. Memelihara Jiwa
  4. Memelihara Harta
  5. Memelihara Agama
Sekiranya hal 5 ini dijaga, insyaAllah kedaulatan pimpinan Islam itu akan muncul dan membawa satu perubahan yang besar terhadap kepimpinan negara dan sunia hari ini...tapi persoalannya, bilakah akan adanya KHILAFAH 2.0??siapakah yang akan memperjuangkannya??

Segala persoalan itu, terletak pada diri kita..siapa kita kalau kita tak memperjuangkan Islam, siapa kita kalau tak merindukan Khilafah.. segalanya pada tindak tanduk kita, kita yang menentukan siapa pemimpin kita dan akhir dari Mr AnO, sinar Islam itu akan memenangkan kebenaran_^).

semoga bermanfaat......._^)

p/s : maaflah panjang cikit, lama xmenulis, semangat terlebey_^)

8 comments:

Unknown said...

Lama tak post, buat preparation untuk join bersih ke?? :P

Mr AnOnymOUs said...

>>wan pai

baru lek dari KL wan..huhu
g bersih + pogram kt KL..hehehe

Izzati Nur said...

tahniah n writing again yep:)

lama btapa di KL hg ni.
membersih jiwa n bersih negara

Mr AnOnymOUs said...

>>SisIzati

alang2 p sana bior puas..hehe
kasi bersih semua:p

dtg la lg yer..

anahiettah afibs said...

ana ada tgok video..ada org pungut & buang sampah.. sukakan kebersihan itu..

Mr AnOnymOUs said...

>>anahiettah

video pe 2??hehe

Shahidah said...

wah ! entry ni bgs sgt la ! Khilafah2 ! Allahuakbar ! saatnya Khilafah memimpin dunia ! perjuangkn Khilafah adalah fardhu yg paling tinggi !

Mr AnOnymOUs said...

>>shidah2020

terima kasih.. insyaAllah, sme2 pjuangkan! Allahuakbar!